Дополнительное меню

Гiсторыя стварэння АIС "Разлiк-ЖКП"

Налічэнне платы за жыллёва-камунальныя паслугі здзяйсняецца прадпрыемствамі жыллёва-камунальнай гаспадаркі, арганізацыямі ведамаснай і няведамаснай падпарадкаванасці, арганізацыямі супольнага домаўладання.

Аналіз паказаў, што прадпрыемствы, якія аказваюць жыллёва-камунальныя паслугі, маюць розны ўзровень інфармацыйнага развіцця, эксплуатуюць розныя праграмныя прадукты (іх разнастайнасць не паддаецца ўліку). Толькі арганізацыямі жыллёва-камунальнай гаспадаркі выкарыстоўваецца больш за 30 праграмных прадуктаў для налічэння платы за жыллёва-камунальныя паслугі. У асобных таварыствах уласнікаў праграмныя прадукты адсутнічаюць зусім. Такая сітуацыя перашкаджае ўкараненню адзіных падыходаў, стандартаў, рашэнняў і абумаўляе істотны ўзрост выдаткаў, стрымлівае развіццё галіны.

Уніфікацыя сістэм і адзінства праграмнага забеспячэння банкаў і Вытворцаў паслуг спрыяюць зніжэнню сабекошту апрацоўкі плацяжоў.

Дзеля далейшага развіцця АРІП Нацыянальны банк Рэспублікі Беларусь выступіў з ініцыятывай пашырыць інфармацыйны складнік сістэмы і ператварыць фінансавыя патокі, што дазволіць напоўніць сістэму новымі функцыянальнымі магчымасцямі і павялічыць яе прывабнасць для банкаўскіх структур і атрымальнікаў плацяжоў.

Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі зацікаўлена ў рэалізацыі дадзенай ініцыятывы, бо адзіная сістэма разлікаў з насельніцтвам забяспечыць зніжэнне выдаткаў на налічэнне платы за жыллёва-камунальныя паслугі і дапрацоўку праграмнага забеспячэння, памеру камісійнай узнагароды за прыём плацяжоў. Акрамя таго, за кошт зніжэння патрабаванняў да тэхнічных характарыстык абсталявання скароціцца патрэба ў фінансавых сродках на яго набыццё і абслугоўванне.

У сувязі з гэтым было прынята рашэнне аб стварэнні адзінай інфармацыйнай сістэмы разлікаў за спажытыя насельніцтвам жыллёва-камунальныя і іншыя паслугі.

Для рэалізацыі акрэсленых накірункаў распрацаваны праграмны прадукт па налічэнні платы за спажытыя насельніцтвам жыллёва-камунальныя і іншыя паслугі, які дазволіць усталяваць інфармацыйны абмен паміж ведамаснымі сістэмамі і стварыць на рэгіянальным узроўні адзіную інфармацыйную прастору, якая падае роўныя і якасныя магчымасці па налічэнні аплаты і прыёме плацяжоў за аказаныя паслугі для ўсіх суб'ектаў гаспадарання незалежна ад іх формы ўласнасці, фінансавай магчымасці і аб'ёму аказаных паслуг. Наяўнасць такой прасторы і яго галіновая незалежнасць забяспечаць узрост узроўню інфарматызацыі прадпрыемстваў, выкарыстанне адзіных стандартаў пры налічэнні платы за камунальныя і іншыя паслугі, павышэнне якасці зваротнай сувязі з органамі кіравання, скарачэнне накладных выдаткаў.

Насельніцтва ж атрымае роўную магчымасць карыстацца ўсімі сэрвісамі па інфармаванні, спосабамі аплаты незалежна ад пастаўшчыка паслугі, пераліку заключаных дагавораў.

Стварэнне якасна новай інфармацыйнай сістэмы разлікаў з насельніцтвам за жыллёва-камунальныя і іншыя паслугі дазволіць:

  • паменшыць камісійную ўзнагароду за прыём плацяжоў;
  • удасканаліць працэс налічэнняў па камунальным, прыватным, ведамасным жылым фондзе і дамах супольнага домаўладання;
  • праводзіць эфектыўны маніторынг налічэнняў жыллёва-камунальных і іншых паслуг;
  • атрымліваць статыстычныя даныя для далейшага аналізу і планавання;
  • рэалізаваць адзінства падыходаў і алгарытмаў пры налічэнні платы за жыллёва-камунальныя паслугі;
  • аператыўна ўключаць у апрацоўку аплаты іншых паслуг без змен у тэхналогіі апрацоўкі;
  • падаваць дадатковы функцыянал на базе як наяўных, так і новых IT-тэхналогій з мінімальнымі выдаткамі;
  • ажыццяўляць аператыўны ўлік і размеркаванне грашовых сродкаў паміж дастаўнікамі паслуг;
  • зменшыць выдаткі на ўтрыманне IT-інфраструктуры, якая забяспечвае вядзенне асабовых рахункаў, разлік налічэнняў і пені, захоўванне даных.

Такім чынам, глыбокая інтэграцыя прапанаванага праекта з дзейнай сістэмай дазволіць істотна скараціць выдаткі і стварыць якасна новую рэспубліканскую сістэму жыллёва-камунальных плацяжоў.