Дополнительное меню

Папулярныя пытаннi i адказы

Агульныя пытанні пра МСІ

Агульныя пытанні пра МСІ

Што такое МСІ?

Mіжбанкаўская сістэма ідэнтыфікацыі (МСІ) — гэта база даных, якая захоўвае ўсю неабходную для ідэнтыфікацыі кліентаў інфармацыю, унесеную пры асабістым звароце ў любы з банкаў-рэзідэнтаў Рэспублікі Беларусь. МСІ дазваляе банку дыстанцыйна ідэнтыфікаваць кліента, які звярнуўся, і атрымаць яго даныя, нават калі кліент раней ніколі не звяртаўся ў дадзены банк. Атрыманне звестак пра кліента магчыма толькі з яго згоды.

МСІ створана на падставе Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 1 снежня 2015 г. N 478 «Аб развіцці лічбавых банкаўскіх тэхналогій»  (далей - Указ). Уладальнікам і аператарам МСІ ў адпаведнасці з Указам з'яўляецца ААТ «Небанкаўская крэдытна-фінансавая арганізацыя «АРІП».

Для чаго прызначана МCІ?

МСІ прызначана для правядзення ідэнтыфікацыі фізічных асоб, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў без іх асабістай прысутнасці, што дазваляе дыстанцыйна атрымліваць абслугоўванне ў кожным банку-рэзідэнту Рэспублікі Беларусь.

Пастанова Праўлення Нацыянальнага Банка Рэспублікі Беларусь 21 верасня 2016 г. № 497.
Інструкцыя пра парадак функцыянавання міжбанкаўскай сістэмы ідэнтыфікацыі.

Як працуе МСІ?

Аднойчы зарэгістраваўшыся ў МСІ, кліент, не выходзячы з дому, можа стаць кліентам кожнага банка Рэспублікі Беларусь і аформіць банкаўскія прадукты, якія яго цікавяць.

Пакрокавая інструкцыя для самарэгістрацыі ў МСІ.

Што неабходна зрабіць?
  • Прайсці працэдуру рэгістрацыі ў МСІ на сайце www.raschet.by. Пакрокавая інструкцыя па самарэгістрацыі ў МСІ.
  • Звярнуцца пры дапамозе дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання (інтэрнэт-банкінг і (або) мабільны банкінг) ў банк-рэзідэнт Рэспублікі Беларусь, даць ў электронным выглядзе сваю згоду дадзенаму банку на атрыманне ім ідэнтыфікацыйных даных па кліенту з МСІ і абраць цікавы прадукт (адкрыць рахунак, заказаць карту, падаць заяву на крэдыт і інш.).
Перавагі МСІ.

Укараненне МСІ дазволіла:
  • стаць кліентам любога банка, не выходзячы з дому;
  • скарыстацца прадуктамі і паслугамі ў рэжыме 24/7, не падладжваючыся пад рэжым працы банка;
  • не захоўваць усе ўліковыя запісы (логін і пароль) для ўваходу ў СДБА пры наяўнасці некалькіх СДБА банкаў;
  • аператыўна атрымліваць актуальныя даныя.
Колькі каштуе зарээгістравацца ў МСІ?

Працэдура рэгістрацыя ў МСІ ажыццяўляецца бясплатна.

Як кліент дае згоду на перадачу яго даных іншаму банку (трэцяму боку)?
  • Пры рэгістрацыі ў МСІ неабходна паставіць «птушку» ў адпаведным пункце меню.

  • Пры ўваходзе праз СДБА (у інтэрнэт-банкінгу або ў мабільным банкінгу) дадаткова даць згоду пэўнаму банку на выкарыстанне даных з МСІ (націснуць кнопку «Дазволіць»).

Якія паслугі можа атрымаць кліент (фізічная асоба) праз МСІ? 
  • Кліент атрымлівае магчымасць анлайн-афармлення банкаўскіх прадуктаў - бягучыя кошты, бягучыя кошты з плацежнымі картамі, дэпазіты, крэдыты, а таксама магчымасць анлайн-кіравання адкрытымі прадуктамі.

  • З выкарыстаннем МСІ можна атрымаць«крэдытную гісторыю».

Якія даныя кліента могуць быць перададзены іншым банкам?

Толькі тыя, якія дае кліент пры асабістай рэгістрацыі ў банку, і толькі пры згодзе кліента на перадачу гэтых даных іншаму банку (трэцяму боку). Даныя пра кліента перадаюцца толькі ў выпадку запыту банка.

Падставай для запыту даных банкам з'яўляецца зварот кліента ў банк праз СДБА, г. зн. ініцыятарам кожнага запыту выступае сам кліент, без яго звароту пры дапамозе СДБА банк па ўласнай ініцыятыве запытаць даныя не можа.

Даведкава: Банкі – Нацыянальны банк Рэспублікі Беларусь, банкі, небанкаўскія крэдытна-фінансавыя арганізацыі, зарэгістраваныя ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, адкрытае акцыянернае таварыства «Банк развіцця Рэспублікі Беларусь».

Як можна даведацца, які банк запытваў мае даныя з МСІ?

Як можна даведацца, які банк запытваў мае даныя з МСІ?  


ПАМЫЛКІ, ЯКІЯ ЎЗНІКАЮЦЬ ПАДЧАС РЭГІСТРАЦЫІ

Пры ўводзе асабістага нумара выдаецца памылка аб тым, што нумар уведзены няправільна. Чаму?

Ідэнтыфікацыйны (асабісты) нумар неабходна ўводзіць ў фармаце 1111111A111AA1, выкарыстоўваючы лічбы і лацінскі алфавіт ў верхнім рэгістры (вялікімі).

Калі Вам падсвяцілася інфармацыйнае паведамленне аб памылцы, неабходна праверыць карэктнасць уведзеных даных або ўвесці даныя паўторна.

Не магу разабраць код з карцінкі. Як атрымаць новы код?

Для атрымання новага кода неабходна абнавіць старонку вашага браўзара.

Не магу зайсці ў МСІ. Выдаецца памылка. Куды звярнуцца?

Пры ўзнікненні праблем падчас рэгістрацыі на электронны адрас msi@raschet.by трэба скіраваць наступную інфармацыю:

  • прозвішча, імя, імя па бацьку;
  • дата нараджэння;
  • кантактны тэлефон для сувязі;
  • дакладнае інфармацыйнае паведамленне, якое сведчыць аб памылцы;
  • Screenshot (скрыншот), які сведчыць аб памылцы.
Таксама можна звярнуцца ў Кантакт-цэнтр сістэмы «Разлік» па нумары тэлефона 141.

Памылка: «Недастаткова даных для рэгістрацыі». Што рабіць?

Дадзенае інфармацыйнае паведамленне сведчыць аб тым, што ў МСІ адсутнічаюць даныя кліента, неабходныя для самарэгістрацыі. Неабходна праверыць правільнасць уведзеных даных. Калі ўведзеныя даныя правільныя, то неабходна звярнуцца ў банк, які абслугоўвае Вас, для ўдакладнення даных ў асабістай прысутнасці.

Па заканчэнні 3-х банкаўскіх дзён працэдура самарэгістрацыі ў МСІ будзе даступная.

Ці даступная рэгістрацыя ў МСІ замежным грамадзянам?

У наш час рэгістрацыя даступная толькі для замежных грамадзян з пасвечадчаннем на права жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь. 

ЦІ ЎСЁ БАНКІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ПРАЦУЮЦЬ У МСІ?

  • Даюць даныя пра кліентаў усе 24 банкі;
  • Нацыянальны банк Рэспублікі Беларусь таксама працуе ў МСІ, дае крэдытныя справаздачы.

НЕАКТУАЛЬНЫЯ ДАНЫЯ Ў КАБІНЕЦЕ КАРЫСТАЛЬНІКА

Чаму ў асабістай інфармацыі няправільна паказаны прозвішча, імя, імя па бацьку/адрас/дата нараджэння? Як унесці змены?

Даныя ў МСІ падаюцца банкамі-адпраўнікамі. Калі Вы выявілі, што нейкія з перададзеных даных пра Вас некарэктныя, неабходна асабіста звярнуцца ў банк, які Вас абслугоўвае (у якім Вы апошні раз праходзілі ідэнтыфікацыю ў асабістай прысутнасці), і ўнесці адпаведныя карэктыроўкі ў анкетныя даныя. Банк на працягу 3-х банкаўскіх дзён абавязаны выгрузіць ў МСІ абноўленыя даныя.
 

Хачу дапоўніць/змяніць інфармацыю ў МСІ. Як гэта зрабіць?

Даныя ў МСІ падаюцца банкамі-адпраўнікамі. Калі Вы выявілі, што нейкія з перададзеных даных пра Вас некарэктныя, неабходна асабіста звярнуцца ў банк, які Вас абслугоўвае (у якім Вы апошні раз праходзілі ідэнтыфікацыю ў асабістай прысутнасці), і ўнесці адпаведныя карэктыроўкі ў анкетныя даныя. Банк на працягу 3-х банкаўскіх дзён абавязаны выгрузіць ў МСІ абноўленыя даныя.

ЯК ВЫДАЛІЦЬ ІНФАРМАЦЫЮ ПРА МЯНЕ З МСІ?

Выдаленне інфармацыі з МСІ не ажыццяўляецца.

Калі Вы не жадаеце даваць дазвол банкам на выкарыстанне Вашых даных:

  • калі Вы не праходзілі працэдуру рэгістрацыі і не давалі раней такі дазвол, атрымаць Вашы даныя банкі не змогуць;
  • калі Вы праходзілі працэдуру рэгістрацыі і давалі раней такі дазвол, у асабістым кабінеце карыстальніка МСІ Вы можаце заблакаваць доступ банкаў да даных пра сябе (як усім банкам, так і асобным).

Як атрымаць крэдытную справаздачу, выкарыстоўваючы сістэму МСI?